Jeff Buckley's 'Just Like a woman'

Ik ben altijd een groot fan geweest van het album 'Grace' van Jeff Buckley, het enige officiële album dat we van hem hebben. Daarnaast hebben we nog een 'work in proces album': 'Sketches for My Sweetheart the Drunk'. Vandaag kwam het nieuws tot me, met dank aan Tom, dat 1 maart een nieuw album met de titel 'You & I' zal verschijnen. Dit album bevat voornamelijk covers van Bob Dylan en één nieuw origineel nummer. Er zijn naar mijn mening maar weinig mensen die een goede cover van Bob Dylan kunnen neerzetten, maar Jeff Buckley is één van de weinigen dit dit meerdere malen met succes heeft gedaan. Covers waar hij zijn eigen draai aan geeft, de boodschap zijn boodschap laat zijn en niet die van een ander. Zo bleek ook vandaag toen een cover van 'Just Like a Woman' op internet is verschenen. Een voorproefje van wat met zeer grote waarschijnlijkheid een ander meesterwerk wordt. Altijd als ik de muziek van Buckley hoor, vraag ik me af wat hij nog allemaal had kunnen doen, wat een groot aantal prachtige albums we van hem zouden hebben. Maar aan de andere kant, dat er niet veel meer is buiten deze albums, maakt ze des te mooier. Dit voor nu. Morgen meer.

    

Reacties

Populaire posts