300 berichten later, zelf muziek maken

Ik heb op dit blog ontzetten veel geschreven over muziek. En vandaag heb ik de 300 stukjes mijlpaal bereikt. 300 stukjes, ik kan het bijna niet niet geloven! Dat is een heus boek over muziek. Over muziek die ik mooi vind en me iedere dag weer verblijdt. Jazz, gospel, blues, soul, noem het maar op. Met als aanknopingspunt telkens weer Bob Dylan, want hij is en blijft voor mij de grootste. En de beste.

Op dit blog heb ik vrijwel alleen geschreven over muziek die anderen maken. Ik heb eigenlijk nooit vertel dat ik de afgelopen twee maanden piano aan het leren spelen ben. En zo heel af en toen probeer ik wat te zingen. Ik heb gemerkt dat zelf muziek maken van een heel andere divisie is dan genieten van muziek die anderen maken. Ik kan er echt m'n eigen hart en ziel in kwijt. Begrijp me niet verkeerd, de muziek die ik maak kan zich echt niet meten aan wat sommigen anderen hebben gedaan. Maar het gaat er niet om wat je speelt, maar wat je erbij voelt. Dat is iets wat ik geleerd heb. Toch ben ik blij dat het piano spelen me aardig afgaat. Ik kan een aantal liedjes spelen als: 'Georgia on My Mind', 'My Funny Valentine', 'Summertime', en "I Fall in Love to Easily'. Ik heb geen les, ik doe het op eigen gevoel. Ik kan geen noten lezen, maar weet wel hoe de toetsen op de piano heten. Ik vul zelf in hoe lang ik een toets vasthoud.

Maar wat kan ik nou het beste met jullie delen? Een improvisatie, want dat is echt echt wat ikzelf op dat moment voelde en wilde spelen. De video is vandaag opgenomen.
 

  

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts