Gedachten over Dylan #19: 'Shadows In The Night', gelukkig dan toch

Het zal velen van jullie niet ontgaan zijn, er is een releasedatum voor het nieuwe album va Dylan. Ik dacht eerst dat 'Shadows In The Night' onder het geweld van de nieuwe bootleg series onder tafel was geschoven. Het tegendeel is bewezen, er is zelfs al een tracklist beschikbaar, zie hier. En een Spotifyplaylist, zie onderaan bericht, met de originele uitvoeringen van Sinatra. De vraag is nu of Dylan erin geslaagd is om Frank Sinatra op zijn eigen manier en vooral goed heeft weten te vertolken. Toch houd ik goede moed. Sinds 'Time Out Of Mind' zijn er alleen extreem goede albums van zijn hand de wereld in geschoten. Ik heb één plaat van Frank Sinatra in mijn collectie. Gewoon een compilatie met zijn grootste hits. Onder andere staat 'Full Moon And Empty Hearts' hierop. Ik ben nooit zo van een gladde stem geweest, van mij mag het allemaal wel wat meer buiten de lijntjes, op een minder zuivere noot let ik niet zo. Sinatra had als bijnaam 'The Voice'. Dylan heeft nooit de stem van een nachtegaal gehad en de laatste jaren is er niet zoveel meer van over. In eerdere berichten heb ik al gezegd dat Dylans stem juist één van de dingen is die zijn muziek puur en echt maakt. Als Dylan met zijn doorleefde, misschien wel kapotte stem een nummer van iemand met de stem van een nachtegaal gaat brengen, zelfs een heel album, kan hier iets aparts, misschien moois uitkomen. Nogmaals, ik houd goede moed, het is de vraag of Dylan dit ook waar kan maken. Ik moet ieder nummer n z'n originele uitvoering gaan beluisteren en als het album uit is gaan vergelijken. Ik hoop dat het tenminste iets wordt, iets waar ik plezier aan kan beleven en misschien wel door geraakt wordt.....

      

Reacties

Populaire posts