Gedachten over Dylan #18: Straks zal ik 'Time Out Of Mind' luisteren

Meestal als ik een 'Gedachten over Dylan' schrijf draait er ook een album van Dylan op de
achtergrond. Nu is dat niet zo; 'Naturally' het debuutalbum van J.J. Cale draait nu. Ik gun nu even een Dylanalbum meer aandacht dan alleen op de achtergrond te draaien en ik kan nu ook beter m'n gedachten bij dit bericht houden.

Ik draai Dylan de afgelopen periode minder dan normaal, of eigenlijk een paar jaar geleden. Ik ontdek, koop en ken nu eenmaal veel meer andere muziek dan toen. Toch kom ik altijd weer uit bij een album van Dylan. Neem nu het album wat ik nu draai. Het is een geweldig staaltje muziek en ik geniet er uitermate van, maar om nou te zeggen dat het beters is dan bijvoorbeeld 'Infidels'. Nee, absoluut niet. 'Infidels' is een album wat niet in woorden samen te vatten is en ongelofelijk veel voor mij betekent, net als veel albums van Dylan. Zijn muziek zal altijd een heel speciaal plekje in m'n hart houden. Iets waar geen enkele muziek tegen op kan, al komen sommigen albums daar wel zeer bij in de buurt. Ik ben niet iemand die alleen maar, of meer dan de helft van de tijd naar zijn muziek luistert. Ik zou mezelf te kort doen om als enigste naar Dylan te luisteren. Ik ben niet in de ban van Dylan, misschien dan een beetje. Nog verzamel ik alles van hem. Van ieder album de cd en lp en een altijd bootlegs is meer dan genoeg. Dat wil niet zeggen dat ik minder met zijn muziek heb dan een echte Dylanverzamelaar. Ik hoef niet letterlijk alles van en over hem te hebben, maar zou heel moelijk zonder zijn mzueik door het leven kunnen gaan.

Toen ik naar een foto voor bij dit bericht opzoek wat stuitte ik op de bovenstaande foto. Dylan met z'n ogen dicht, dat ze je niet vaak. Ik neem aan dat hij aan het genieten was. Ik kon hem jullie niet onthouden.

Goed,kant twee van het album van Cale is alweer een tijd aangebroken. Nog een paar nummers te gaan. Wat zal ik hierna eens luisteren? Het moet iets van Bob zijn. 'Time Out Of Mind'? Ja, 'Time Out Of Mind' zal ik straks luisteren.  

Reacties

Populaire posts