Gedachten over Dylan #17: Opnieuw een ontdekking doen

De afgelopen dagen heb ik niet echt veel naar Dylan geluisterd. Veel verder dan de nieuwe Bootleg
series ben ik niet gekomen. Toch heb ik Dylan weer opnieuw ontdekt. Niet door middel van zijn muziek, maar gewoon door weer eens een keer naar de platen en cd's van hem in de kast te kijken. Onder andere door naar de hoes van 'Planet Waves' te kijken heb ik weer iets nieuws ontdekt. Een nieuw gevoel wat ik bij die tekening op de hoes krijg. Ik heb ontelbaar veel nieuwe ontdekkingen gedaan in zijn muziek. Eigenlijk iedere keer als ik naar een Dylanplaat luister ontdek ik weer iets nieuws, maar ook krijg ik iedere keer weer een vertrouwd gevoel, een gevoel van herkenning. Die combinatie is nou precies wat de goeie snaar in mij raakt. Een gevoel wat ik niet kan beschrijven, maar toch probeer te doen. Dat brengt berichten zoals deze voort. Een gevoel wat ik probeer te schrijven. Dat lukt niet altijd, maar soms ook wel. Ik weet niet of ik dit bericht geslaagd kan noemen of niet. Wat ik wel weet is dat ik weer een nieuwe ontdekking rijker ben. En hopelijk nog velen zal doen......

Reacties

  1. wat heb je dan ontdekt, kun je iets concreter zijn, je maakt me benieuwd... de tekening is vol boodschappen ja
    groet hans altena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Hans, eigenlijk heb ik gewoon opnieuw ontdekt hoe goed Dylans muziek is. Zonder er echt naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts