Gedachten over Dylan #9: Een speciale woensdagmiddag

Ik luister naar 'Blood On The Tracks'. Het is lang geleden dat ik nog eens de tijd heb genomen om
naar dit album te luisteren. Veel te lang eigenlijk. Ik was een beetje vergeten hoe goed dit album is. Prachtig is ie zelfs. Dit zal niet het enige album zijn wat er van Dylan vandaag gedraaid zal worden in Nederland. Laat me weten welk pareltje jij vandaag draait in de reactie, of je kunt me natuurlijk ook altijd mailen. Ik ben benieuwd.

Vanmiddag ga ik voor het eerste in een paar weken weer op de ouwe vertrouwde platenjacht. M'n vader heeft gisteren een winkeltje waar wel wat vinyl te halen valt. In kasten door elkaar. Ik houd van dit soort graafsessies. Ieder album doornemen wat er ligt niet wetende wat er in het verschiet ligt. En als ik dan de winkel uitloop, het zij met rugpijn, voel ik me voldaan. Wellicht vind ik wel een uitgave van Dylan die ik nog niet heb. De Engelse druk van 'Slow Train Coming', of, die kans is heelklein,het singeltje van 'Like A Rolling Stone'. Tot nog toe is dat alleen maar speculeren. Ikben er nooit geweest en ik weet überhaupt niet of er wel wat te graaien valt.

Tot die tijd ligt 'Blood On The Tracks' op de draaitafel. En dat maakt m'n dag, of ik straks nou wel of niet wat vind, al meer dan goed.

Reacties

Populaire posts