Gedachten over Dylan #12: 'The Final Countdown'

Vandaag heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens de lp uitgave van 'Side Tracks 'geluisterd.
'Side Tracks' was natuurlijk de extra cd die bij 'The Complete Album Collection' zat die een groot deel van de singels die Dylan heeft uitgebracht bevat. 'The Complete Album Collection' heb ik nooit gekocht, maar een kans om een goot aantal singels in één keer op vinyl te krijgen kon ik niet laten liggen. Na een lange tijd was ik toch weer vergeten hoe goed deze singels eigenlijk zijn. Dylan is een veelzijdig man en bijna nooit tevreden over zijn werk,maar soms is het toch lastig voor te stellen waarom die steengoede nummers nou nooit opeen volledig album zijn verschenen. Goed, ik moet niet zeuren. Zo met 'Side Tracks' hebben ze toch hun plek op een volledig album weten te bemachtigen. Eigenlijk schrijf ik dit stuk alleen maar om niet aan de nieuwe 'Album voor album' te moeten beginnen. Het is moeilijk om een serie die al sinds het begin van dit log loopt in één keer af te sluiten en daarbij komt nog eens dat ik geen idee heb welke ander Dylan gerelateerde serie er moet komen. Eigenlijk is di bericht alleen maar uitstel van executie. Ik moet er toch echt morgen aan beginnen. 'Tempest' moet ik eerst nog eens draaien en kritisch beluisteren. En een idee voor een andere serie komt nog wel. Dat laatste deel moet natuurlijk ook een echt afsluiter bevatten waarin ik nog eens de paar maanden doorga en kijk wat ik met dit blog allemaal bereikt heb. Tsja, het is allemaal zo snel gegaan. Ik had het nooit durven dromen. Nou, ik moet mezelf vermanen en een eind aan dit stuk breien. Tot morgen dan maar als de finale aanbreekt en een fijne zondagavond.           

Reacties

Populaire posts