Gedachten over Dylan #10: Dylan en Knopfler

Het laatste album wat ik van Dylan geluisterd heb is 'Love And Theft'. Dat is alweer een aantal dagen
geleden. Voor de 'normale' gang van zaken is dat veel te lang geleden. Zelfs nu luister ik niet naar Dylan. Ik luister namelijk naar het album 'Communique' van Dire Straits. Een erg ondergewaardeerd album, vind ik. Sterker nog ik mag de simpele opzet van dit album wel. De connectie tussen Dylan en Mark Knopfler is natuurlijk groot. Knopfler heeft onder andere een bijdrage geleverd aan Dylans eerste religieuze album 'Slow Train Coming' en het 'overgansalbum' 'Infidels'. En niet te vergeten de tour in 2011 waar ze samen de sterren van de hemel speelden. Al deze samenwerkingen tussen de twee rasartiesten zijn geweldig en lopen over van muzikaliteit. Ik houd erg van dit soort samenwerkingen. Eigenlijk zou ik nog eens een keer moeten luisteren naar een opname van die tour. En eigenlijk zou ik ook weer 'Slow Train Coming' en 'Infidels' moeten luisteren, dat is al veel te lang geleden.     

Reacties

Populaire posts