Dylan en anderen #1: Dylan en Van Morrison

Gisteren ben ik op platenjacht de lp 'Into The Music' van Van Morrison tegengekomen en natrrulijk
ben ik daar ook mee naar huis gegaan. Een 'op da draaitafel' over deze plaat volgt nog, maar als ik de naam Van Morrison hoor moet ik altijd denken aan een aantal filmpjes op Youtube samen met Dylan .

Dylan en Van Morrison zittend in Athene met een prachtig uitzicht op de berg Akropolis houden een jamsessie in 1989 wat toevallig is opgenomen door een voorbijganger en wat later hit op Youtube zou worden. Dat is nog een verhaal om te vertellen. Wat dit verhaal alleen maar mooier maakt is dat de muziek werkelijk prachtig is. Hun stemmen en hun gitaarspel blenden perfect en Dylan mondharmonica voegt hier nog meer waarde aan toe. Ja, het zijn werkelijk klassieker. Twee liedjes, niet meer. Meer hoeft ook niet; ik moet nog steeds bekomen van de eerste.



Reacties

Populaire posts