Op de draaitafel #16: Harvest - Neil Young

Een heerlijke plaat dat is ie zeker. In de vorige 'Op de draaitafel' heb ik gezegd hoe ik onder de indruk
'After The Gold Rush' was. Ik kan je zeggen deze heeft een nog grotere indruk achtergelaten. Er zit dan ook een een speciaal verhaal achter deze plaat. Terwijl Young op zijn ranch aan het werken bezeerde hij zijn rug en was hij niet in staat om goed elektrische gitaar te spelen, een nadeel is dit zeker niet, en dan ben ik nog niet begonnen over de hoes. De nummers laten stuk voor stuk een diepe indruk achter. De krachtige opener 'Out On The Weekend', het nummer 'A Man Needs A Maid' wat over zijn vrouw gaat met een prachtig orkestarrangement, 'Old Man' waar niemand van weet wie die oude man nou is, het enige rocknummer 'Alabama' waar zijn band Crazy Horse de sterren van de hemel speelt  te vergeten,  'Heart Of Gold' waar een prachtige boodschap uit 1spreekt en natuurlijk niet te vergeten 'The Needle And The Damage Done' wat aangeeft hoe drugs een persoon langzaam vanbinnen opvreet en zijn hele leven kan beheersen. Dat dit  nummer live is opgenomen is natuurlijk een grote bonus. Oh ja, en 'Words'. Wat valt er te vertellen over dit nummer. Het is prachtig dat wel en lekker lang, een sterke afsluiter. Eigenlijk heb ik de afgelopen dagen dit album wel een aantal keren per dag geluisterd en iedere keer genoot ik op en top. Kortom, een prachtig album met een krachtige boodschap. Niets ontbreekt en alles klopt. Ik kan dus alleen maar zeggen dat dit album absoluut een aanrader is.         

Reacties

Populaire posts