Op de draaitafel #15: After The Gold Rush - Neil Young

Na 'Deja Vu' gehoord te hebben moest ik meer horen van Neil Young. Daarom heb ik een aantal
dagen geleden een oproep op Facebook geplaatst waar ik vroeg of iemand platen van zijn hand had om te verkopen. Vier dagen later kwamen 'After The Gold Rush' en 'Harvest' aan.

Dit album wordt algemeen gezien als een klassieker. Die titels is ie ook meer dan waard. Ieder nummer heeft wel iets speciaals. De hits 'Only Love Can Break Your Heart' en 'Oh Lonesome Me' zijn niet voor niets hits geworden. 'Southern Man' met een zware kritiek op de racistische groep de Ku Kluk Klan. Het Openingsnummer 'Tell Me Why' en natuurlijk niet te vergeten 'After The Gold Rush'. Dit zijn zomaar een paar klassiekers die op dit album staan. Het artwork van het album is erg mooi. Een originele albumhoes, een klaphoes met prachtige foto,enz.enz..  Dit album spreekt van talent en dat is wat het zo goed maakt. Er staat geen één misser op, z'n stem is prachtig en uniek, een goeie mix tussen akoestisch en elektrisch en prachtige teksten. Kortom alles wat een album in zich moet hebben. Eigenlijk is dit album gewoon niet in woorden samen te vatten, je moet het gewoon horen.

Nog even wat anders. Dit bericht is al het 150ste wat op dit blog verschijnt. Ik kan het bijna niet geloven en had niet gedacht dat het zo'n vaart zou lopen. Ik wil iedereen bedanken die me steunen, leuke reacties achterlaten, mailcontact met me aangaan en vooral m'n berichten lezen. Of je nou al sinds het begin leest, of dit het eerste bericht is.  Maandag zal ik de tweede aanwinst 'Harvest' bespreken, maar eerst natuurlijk de langverwachte 'Album Voor Album' en iedereen een prettig weekend. 

Reacties

Populaire posts