Op de draaitafel #11: Really - J.J. Cale

Het tweede album van J.J. Cale en een echt pareltje. Ik heb dit album al ongeveer een maand. Toch
voelde ik nog niet echt de behoefte om een 'Op de draaitafel' erover te schrijven. Dit komt absoluut niet omdat het niet goed genoeg is, maar omdat ik simpelweg te weinig naar dit album had geluisterd om het van a-z in me op te nemen en te beoordelen. Dit album bevat net als zijn debuutalbum vele genres. Daarom past het ook niet in een hokje, Cale heeft een heel originele stijl. Waar ik bij zijn debuutalbum nog wel eens tegenaan liep is hier niet te bespeuren, het klopt allemaal naadloos. Het zijn nummers over het dagelijks leven, niet meer niet minder. Er is geen diepere boodschap, of betekenis. Maar dat maakt het ook zo goed, het is recht voor z'n raap. Of het nou "Lies', 'Ridin' Home', of 'Louisiana Women' is.  J.J.Cale heeft nooit onwijs groot succes gekend en de enigste hits die hij heeft zijn door Eric Clapton uitgevoerd, maar toch heeft hij veel betekend voor de ontwikkeling in de muziek en daardoor ook veel artiesten geïnspireerd. Het is een album wat ik nog honderden keren ga luisteren en ultiem van ga genieten.

Morgen word ik vijftien en zal er dus geen bericht verschijnen.            

Reacties

  1. gefeliciteerd, voor mij was 15 worden, en dat is al 41 jaar geleden, het begin van een nieuw tijdperk, heel spannend, dus veel geluk op je zoektocht!
    groet hans altena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg bedankt! De zoektocht naar nieuwe en het terugkomen bij oude muziek is voorlopig nog niet aan z'n end.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts