Bob Dylan album voor album #31: World Gone Wrong

Algemene Informatie:

Release datum: 26 oktober 1993
Opnamedata: midden 1993
Producer: Bob Dylan
Duur:43:51

 Het vervolgalbum van 'Good As I Been To You'. Dezelfde stijl, soort liedjes, gitaarspel en vooral het zelfde plekje in m'n hart. Dit album is minstens net zo goed als zin voorganger. Het sterke openingsnummer 'World Gone Wrong', de vreselijk goede 'Blood In My Eyes, de welbekende 'Delia'. Dit zijn zomaar wat prachtige pareltjes die op dit album staan.Nee, zelfgeschreven werk staar er niet op. Maar moet dat dan per se om een album goed te maken. Denk bijvoorbeeld aan de bekende 'American Recordings' albums van Cash. Daar staan toch ook erg veel covers op en dat vindt iedereen geweldig. Daar komt bij dat Dylan als geen ander covers of traditionals naar zich toe kan trekken. Hij doet er zijn ding, doet er een sterk 'Dylansausje' overheen en dan voldoet dit album aan alles waar een Dylanalbum aan moet voldoen. En zeg nou zelf, hoe kan Dylan een album meer eigen maken dan het zelf te produceren. Misschien ben ik wel bevooroordeeld, want dit album is weer een van de eerste die ik van hem gehoord heb. Ik heb er vreemde 'kenningsmaking'  met Dylan gehad. Eerst het nieuwe en de o zo bekritiseerde 'Born Again' tijd. En uiteindelijk, toen ik een aantal jaren geleden met m'n vader in de 'V & D' liep, wanneer de muziekafdeling nog iets voorstelde, kwam 'The Freewheelin'' voor het eerst in m'n kast. Ik zou zeggen geef nog eens een draai aan dit album en trek er een middagje voor uit. Ik weet bijna zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Cijfer: 8,5

Reacties

Populaire posts