Bob Dylan album voor album #27: Down In The Groove

Ik begin de moed te verliezen, drie keer achter elkaar heb ik 'slechte' albums moeten luisteren. Toch
erger ik me nog minder aan dit album dan 'Knocked Out Loaded'. Dit komt omdat mijn beste album aller tijden 'Oh Mercy' dit opvolgt en omdat 'Silvio' natuurlijk op dit album staat. Op alle drie de albums die door vrijwel iedereen als slecht worden ervaren staat én meesterwerk. Alsof Dylan toch wilde bewijzen at hij het nog in zich had. De rest van de nummers voldoen absoluut niet aan de marge van de rest van Dylan. Toch vind ik de boodschap die uit 'Death Is Not The End' spreekt erg sterk, vind ik 'Ugliest Girl In The World' hilarisch en is 'Let's Stick Together' nog steeds beter dan de originele van Bryan Ferry. Zoals ik al zei, ik probeer altijd de positieve kanten van het album te belichten. Nee, Dylan had een redelijke lange tijd een 'writers block', maar er is licht aan het einde van de tunnel. Namelijk: 'Oh Mercy' 

Cijfer: 5

Reacties

Populaire posts