Bob Dylan album voor album #26: Knocked Out Loaded

Releasedatum: 14 juli 1986
Opnamedata: Vroeg in 1986
Duur: 36:11
Producer: Bob Dylan

Jongens, ik kan niet wachten tot de volgende twee albums zijn besproken en ik eindelijk mijn lievelingsalbum 'Oh Mercy' kan bespreken. Maar tot die tijd moeten we nog langs Dylan zonder inspiratie.

Dit album is slecht, heel slecht. Toch nog niet zo slecht als zijn voorganger. Op een of andere manier durf ik dit album in een gekke bui weleens op te zetten en eigenlijk vind ik hem dan lang zo slecht nog niet.  Misschien komt dit wel omdat dit album heel slecht is voor een Dylanalbum, maar ik bij ieder album probeer wat ik minder tot slecht vind even de rest van Dylans geweldige oeuvre te vergeten en me te focussen op hetgeen waar ik het even mee moet doen. Misschien komt dit wel omdat het nummer 'Precious Memories' er op staat en ik de tekst hiervan erg mooi vind. Misschien komt het wel omdat ik in een goeie bui ben en ik dit album wel amusant vind. Maar waarschijnlijk komt het omdat er, net als bij 'Empire Burlesque', een meesterwerk opstaat. 'Brownsville Girl' het nummer wat de rest van het album goed maakt.

Ik beloof jullie dat als ik eenmaal bij 'Oh Mercy' ben aangekomen de lengte van de stukjes omhoog gaan, maar tot die tijd is er niet veel te zeggen over de albums.

Cijfer: 5         

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts