Gedachten over Dylan #4: Uitgekeken op Dylan?

De afgelopen dagen zijn er geen berichten over Dylan verschenen. Ik zit nog steeds in de rare periode
dat ik niet echt veel behoefte aan bepaald albums of nummers heb. Toch heeft de platenspeler overuren gedraaid met allemaal nieuwe lp's die gekocht zijn. Ik heb me veel afgevraagd wat nou de oorzaak kan zijn dat Dylan niet zoveel gedraaid is. Ben ik uitgekeken op Dylan? Nee, dat niet . Ik kan niet wachten totdat er eindelijk officieel een releasedatum voor 'Shadows In The Night' komt en kijk nog touw op allerlei Dylan-gerelateerde websites. Misschien is het ook wel even goed om afstand te nemen van zijn muziek. Er is zoveel andere muziek die nog ontdekt moet worden en er is nog geen einde gekomen aan de lp's waar ik naar opzoek ben. Dylan staat op dit lijstje. En als ik dan weer eens de naald op wat nieuws van Dylan kan leggen komt het gevoel vast wel terug. In een reactie op de laatste 'Gedachten over Dylan' schreef een trouwe lezer van deze blog dat het gevoel na verloop van tijd vast wel weer terug komt en misschien zelfs heviger dan ooit. En ja, het gevoel is al een beetje aan het terugkomen. 'Highway 61 Revisited' leek bijna onweerstaanbaar om even te draaien. Maar vandaag is er geen tijd voor. De nieuwe lp's moeten nog een aantal keer beluisterd worden voor een flink aantal nieuwe Óp de draaitafel' en vanavond ga ik naar een concert van Matthew Ward. Een van de grondleggers ven een subgenre in Gospelmuziek 'Jesusmusic' genaamd. En net als met Buddy Greene zeer bekend in Amerika. Ik weet niet hoeveel mensen er komen, of  de stem die hij vroeger had nog steeds zo prachtig klinkt als ie was, hij heeft namelijk kanker gehad, en of ik er tevreden buiten ga lopen. Veel zin heb ik wel. En als ik morgen slaapdronken m'n bed uitkom en onder de douche kruip, weet ik zeker dat 'Highway 61 Revisited'op de achtergrond draait en ik uit volle borst meezing.          

Reacties

Populaire posts