Songtekst van de dag #22: Forgetful Heart

Klik hier om de songtekst te lezen.

De mooiheid van dit nummer begint al bij de titel, vergeetachtig hart. Misschien staat de titel voor een hart wat de pijn is vergeten van het verlaten van een geliefd persoon. Ik weet dat ik voornamelijk
teksten in deze serie besproken heb die mysterieus zijn, waar een dieper boodschap in verscholen zit. Het enigste wat je je bij deze tekst kunt afvragen is: Voor of over welk persoon is ie geschreven?
ik weet weinig over Dylans persoonlijk leven, laat staan dat ik me alle personen kan indenken waar hij zich mee verbroken heeft. Natuurlijk weet ik wel over zijn huwelijken enz. enz., maar dat is allemaal al zo lang geleden. Misschien is het nummer wel niet voor een geliefde geschreven, maar voor een oude vriend(in). Ik vraag mezelf altijd een hoop vragen bij deze serie. Eigenlijk moet ik niet proberen om bij Dylan in zijn hoofd te kunnen kijken. Waarschijnlijk zou dat alleen maar meer vragen oproepen.
Dylan zou dit nummer ook zonder een directe reden geschreven kunnen hebben. Ik weet dat hij voor dit album met een persoon geschreven heeft. Ik weet dus niet in hoeverre dit zijn eigen werk is en niet die van Robert Hunter. Wel weet ik dat hij ook met deze persoon samengewerkt heeft voor 'Down In The Groove' en dat album heeft niet zo goed uitgepakt. Ik weet nog goed toen op 30 oktober vorig jaar dit nummer inzette in Amsterdam, wat voor een kippenvel er toen over m'n lijf ging was onbeschrijfelijk. Het nummer is dus puur en echt en spreekt me aan. De boodschap begrijpen is niet altijd zo belangrijk als je laten raken door de boodschap. Dat dit nummer raakt moge duidelijk zijn. In ieder geval het is over, daar spreekt het laatste couplet wel van. De deur is dicht, als er al een deur was.

  

Reacties

Populaire posts