Een zomeravond

Het is warm, gelukkig niet meer zo warm als het weekend. Wat doe ik op deze zomeravond, ik luister naar 'Parsley Sage Rosemary & Thyme' van Simon & Garfunkel. Er zijn twee redenen daarvoor: Gisteren heb ik deze lp gekocht bij het kringloop. Hij was maar één euro, natuurlijk heb ik hem meegenomen. Alle lp's van S & G bezit ik nu. Dat voelt goed, zeer goed. De Tweede, er staat er nummer over Dylan op, 'A Simple Desultory Philippic'. Of het nou een hommage of parodie is, het is in ieder geval een nummer over Dylan. Voor dat nummer alleen heb ik die ene euro die ik ervoor betaalt heb over. Tijdens het luisteren dwalen m'n gedachte af naar 'Desire', het nummer 'One More Cup Of Coffee' in speciaal. De schoonheid van dit nummer, of meer de schoonheid die mij raakt, zit in vele aspecten, maar vooral de mystiek van het nummer. Ik weet niet of ik het nummer ga opzetten. Misschien morgenavond, als alle activiteiten achter de rug zijn, als afsluiter van de dag. Ondertussen is de lp al afgelopen, nu zet ik het debuutalbum van Paul Simon op. Deze lp heb ik een maand of twee geleden bij 'Plaatboef' in Rotterdam gekocht. Een winkel waar ik veel te kort ben geweest, met veel te weinig geld. Wat een hoop platen, wat een hoop mooie muziek. Goed, ik kan niet alles hebben. Zo gaat de lol van het zoeken en verzamelen er ook af. Het bezoekje aan Amsterdam is uitgesteld naar volgende week, nog een week wachten op 'Concerto' . Het lijstje waar ik over heb gehad, is gemaakt. Alles wat ik nog graag wil staat er niet op. Wel een klein deel daarvan. 'Hard Rain' is de enige nieuwe lp die ik ga kopen. Zoals ik zei is dit album een pareltje, zeg maar gerust parel. Ik heb er zin in, erg veel zin. Ik wil graag een plaat van Robert Johnson kopen, welke zie ik in de winkel wel. 'Blue Train' van John Coltrane staat op het lijstje, maar ik weet niet of het budget het toe staat. Ik zie wel. Nog een Dylan lp moet er komen, maar welke Ik heb nog een week om na te denken. Ik luister de lp die op de draaitafel ligt nog af en dan is het afgelopen van vandaag wat muziek betreft. Wat ik nu ga doen zie ik wel, misschien wel 'No Direction Home' kijken, of een andere documentaire.

Reacties

Populaire posts