De dag voor morgen

Gisteren ben ik veilig en wel aangekomen in Amsterdam.
Na een tweetal familiebezoeken ben ik nu voor een week huisgenoot van m'n opa en oma. Het voelt goed om in mijn tweede thuisstad te zijn.Zoals velen van jullie weten ga ik naar 'Concerto' en daar ga ik morgen naartoe. Dinsdag staan er nog twee zaakje op me te wachten 'Second Life Music' op de Prinsengracht en een tweedehands winkeltje in de Vijzelstraat. In beide zaken ben ik nog nooit geweest,ik laat me dus verrassen. Wie weet loop ik daar wel met onverwachte vondsten de winkel uit. Mijn budget is niet groot,maar net groot genoeg om te kopen wat ik in m'n hoofd heb en misschien nog ietsje meer. Onder andere wil ik de lp 'War'van U2 kopen. een album waar ik zeer graag naar luister en nu eindelijk fysiek ga bezitten. Het gevoel van 'Hard Rain' kopen in de 'MOV' versie, is alweer een beetje ingezakt. Ik moet en zal hem op vinyl bezitten, maar dan niet nieuw, maar tweedehands. Zo blijft er nog genoeg over voor andere geweldige artiesten. Ik denk dat de 'MOV 'lp deze keer 'Grace' van Jeff Buckley wordt. het tragische verhaal van zijn dood heeft me altijd aangegrepen en hij had nog zo veel geniaal werk kunnen maken. Maar ik hoop dat hij nu in betere oorden verkeerd dan deze aarde, wat een nummer als 'Eternal Life' wel doet vermoeden, en daar kan geen enkele vorm van erkenning en roem tegen op. 'Grace' heeft me altijd diep geraakt,maar ik heb hem tot nog toe niet op vinyl weten te scoren. Iets waar verandering in moet komen. Ik wil een aantal uur uitrekken voor het bezoekje aan 'Concerto', graven in de bakken met lp's kost veel tijd en het beslissen wat er mee naar de kast thuis mag misschien nog wel meer. Voor de ene lp moet ik misschien een andere lp afwijzen en dat is niet makkelijk. Er is zo veel geweldige muziek te vinden op al die duizenden lp's die er staan, maar men kan niet alles bezitten wat het hartje begeert en dus ik ook niet. voor de rest zoek ik niet naar specifieke albums, maar meer artiesten en genres,zoals: Johnny Cash, natuurlijk Dylan, en Dave Brubeck en andere jazz, maar vooral Blues. Ik kan niet wachten tot morgen en overmorgen.

Reacties

Populaire posts