Songtekst van de dag #7: Long Black Veil

Klik hier om de songtekst te lezen.

De songtekst van vandaag is niet echt een Dylanlied, althans er is niet veel over bekend wie nou echt de schrijver is. Wikipedia zegt Danny Dill en Marijohn Wilkin, ik neem het ter kennisgeving aan.  In ieder geval elke versie, of die nou van Johnny Cash , The Band, Lefty Frizzell, of die prachtige liveversie van Dylan is zie hier., spreekt me erg aan. Dat komt omdat het een echte verhalende tekst is. Iemand die onterecht voor moord wordt veroordeeld. Dan komt de tekst 'Ze loopt op deze bergen in een lange zwarte sluier. Ze bezoekt mijn graf wanneer de nachtwind waait'. Er is dus een
dame waar die man erg veel voor betekent heeft en waar ze om rouwt. Niemand weet het en niemand ziet het, behalve die man die dood is. Misschien kijkt hij op haar vanuit de hemel. Ze heeft veel verdriet over die dode man dat is duidelijk. Deze tekst is duidelijk, vertelt een verhaal. Speculeren valt er niet echt over, maar toch een prachtig nummer.

Reacties

  1. het is het nummer dat een centrale rol gaat spelen bij mijn optreden op het Woetstok festival 21 juni op het Torckpark in Wageningen, dat 1 uur aanvangt, zelf speel ik kwart voor drie... elke keer dat ik het zing krijg ik de koude rillingen, maar die ook overbrengen bij het publiek, daar draait het om... wordt daarbij geholpen door een fluitist en mandoline speler gelukkig! zie ook de site van loburg.live.nl
    mooi die Dylan versie, kende ik nog niet!
    groet hans altena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of het gaat lukken om er bij te zijn, wellicht zie je me verschijnen. In ieder geval erg leuk. Ik snap die koude rillingen super goed.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts