Songtekst van de dag #11: The Sounds Of Silence

Klik hier om de songtekst te lezen.

Vandaag maar weer eens een non-Dylanlied. Dit welbekende nummer is er een van mijn favorieten. Dat komt mede doordat ik me erg kan vinden in de tekst. Iedereen heeft wel eens een moment dat hij/zij even niets aan zijn hoofd wil hebben. Niets anders dan stilte, ruimte om na te denken. De tekst spreekt voor zich, daarom is ie waarschijnlijk zo goed. Het derde en vierde couplet wat mensen beschrijft die  niet van de stilte houden, zij moeten zich kunnen verschuilen in het lawaai om niet de dingen die spelen onder ogen te komen. Tenminste, denk ik. Voor de rest, lees zelf maar.
Je moet ook zeker deze prachtige, recente liveversie zien en horen.

Morgen is het zaterdag en heb ik dus meer dan genoeg tijd om de langverwachte 'Album voor album' te schrijven.

Reacties

Populaire posts