How Many Roads

Eergisteren werd de documentaire 'How Many Roads' van Jos Putter
op npo-doc uitgezonden.
Ik had deze docu nog niet gezien en moet zeggen dat ik er vol verwachting naar ben gaan kijken.
Mede doordat het een docu niet over het leven van Dylan, maar over zijn fans was.

Ik had gehoopt dat er daadwerkelijk ingezoomd werd op zijn fans, hun collectie aan bod kwam, hun verhalen over en met de meester. Dit is niet helemaal waargemaakt, eigenlijk helemaal niet; er kwamen daadwerkelijk fans aan bod, maar niet zozeer hun collectie, maar meer hun dagelijks leventje. Daar kwam wel wat Dylan bij kijken, maar niet op de manier waar ik op gehoopt had.

De conclusie dat bijna iedere Dylanfan knettergek is, is me weer duidelijker geworden. Hier zal ik maar niet teveel op ingaan.

De documentaire was wel zeker leuk om te kijken, er was genoeg om over na te denken na afloop.
Ik zou zeggen kijk hem zelf een keertje, dan snap je wat ik bedoel.

De documentaires over zijn leven hebben me zelden teleurgesteld, maar juist degene die mij had moeten aanspreken, maakte het niet waar. Ik had liever minder mensen aan bod zien komen en desnoods nog een half uur film erbij, maar had dan alsjeblieft wel echt op de fans en hun ervaringen met de man ingegaan.

Ik had graag mijn eerste docu-recensie een positieve, lange willen laten zijn, maar ik weet niet wat er verder over te melden valt.

Cijfer: 5,5

Reacties

  1. EDLIS Café
    https://www.facebook.com/groups/edlis.cafe/permalink/606041086101094/

    Mensen in de film hebben de fil besproken op de EDLIS Cafe.

    http://www.facebook.com/groups/edlis.cafe/

    http://www.edlis.org/cafe

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts