Bob Dylan album voor album #16: Desire

Algemene informatie:

Releasedatum: 5 januari 1976
Opnamedata: juli - oktober 1975
Producer: Don DeVito
Duur: 56:13

Toen ik op m'n 12de verjaardag m'n eerste platenspeler kreeg was dit een van de eersten uit de
collectie van mijn vader die geluisterd werd. Ik wist niet wat ik ervan moest vinden. Nu is dat wel anders.

Ik luister er niet zeer vaak, maar wel regelmatig naar. Ieder nummer heeft dan ook een bepaalde vorm van vertrouwen bij mij gewonnen. Vaak als de computer op random afspelen staat komen er soms nummers van dit album voorbij. Een van de weinige albums waar nummers op zichzelf me niet weten te beroeren, behalve 'One More Cup Of Coffee' dan. Het album in zijn geheel is wel prachtig. Hier verschilt mijn mening met die van mijn vader en dat gebeurt niet vaak. De oosterse invloeden op het album geven het een speciale sfeer die ik niet echt terugvind bij de andere Dylanalbums. Ik denk wel dat meer mensen het daar mee eens zijn. De viool van Scarlet Rivera en de stem van Joan Baez zijn werkelijk prachtig en voegen hun eigen waarde aan het album toe.  De originele lp overtreft voor mij iedere release waar ik naar geluisterd heb, ik kan niet oordelen over de 'MOV' versie. Misschien later. Eigeblijk is er niet echt een beste nummer op het album, dat verschilt per luistersessie. Eigenlijk is alles van Dylan uit de jaren-70 geweldig, zo ook dit album.

Cijfer: 10
 


Reacties

Populaire posts