Bob Dylan album voor album #14: Before The Flood

Algemene informatie:

Releasedatum:  20 juni 1974
Opnamedata: 13-14 februari 1974
Duur: 92:38
Producer: Bob Dylan en The Band

Zoals ik al eerder gezegd heb luister ik niet erg vaak naar dit album, maar na vandaag gaat dat zeker veranderen. Dit album hoorde bij de paar Dylanalbums die in de kast blijven staan om er eens per halfjaar uit gehaald te worden. Door dat minimale luisteren ben ik vergeten hoe goed dit album is.

Een geweldig livealbum dus en misschien wel het beste. Lekker hard en luisteren maar, zo'n album is dit voor mij geworden. Iedere noot klopt, Dylan shreeuwt de teksten uit en de The Band nummers die gespeeld worden doen zeker niet onder voor de albumversies. Man wat een goed album. Ik kan het niet zo goed in woorden uitdrukken. Ik heb er spijt van dit album zelden beluisterd werd en ik denk dat velen het daar wel eens mee zijn. Goed zo is dit album nieuw voor mij gebleven en is ie des te meer binnengekomen. En de speelduur is natuurlijk ook geweldig anderhalfuur lang genieten. Een album die me een adrenalinekick en me kippenvel geeft. De prachtige uitvoering van 'Knockin' On Heaven's Door, 'Ballad Of A Thin Man', Don't Think Twice' en ga zo maar door. Vandaag is ie zeker even het beste wat Dylan gemaakt heeft. Een 'musthave' in iedere collectie. Een album wat ik, als de portemonnee weer vol is, op vinyl ga kopen en dan zeker de 'Music On Vinyl' versie.  Ik kan maar een advies geven: Luister en laat je overdonderen!

Cijfer: een welverdiende 10

Reacties

Populaire posts