Bob Dylan album voor album #13: Planet Waves

Algemene informatie:

Releasedatum: 17 januari 1974
Opnamedata: 5, 6, en 9 november 1973
Producer: Rob Frabino
Duur: 42: 12

Een ander label, een soort van 'comeback'album , in samenwerking met The Band.

Ik kan kort over dit album zijn I love it! Behalve één nummer dan, 'On a Night Like This'. Dit nummer heeft me nooit echt gegrepen en nu nog steeds niet. Ik weet niet wat het is, maar zeldaam is het zeker. Voor de rest is dit album een topper voor mij en draai het regelmatig. De nummers zijn, na die ene dan, stuk voor stuk prachtig. Helemaal die prachtige gitaar in het begin van 'Going, Going, Gone'. In mijn hoofd zit er een Spaans toefje aan dit album, dat zal wel door het nummer 'Dirge' komen. Dat Dylan dit album met The Band gedaan heeft, is zeker geen slechte keuze. Het gevoel van de prachtige albums van The Band, zoals 'Music From Big Pink', vind je hier terug. Het prachtige nummer 'Forever Young' is er een van de vele klasiekers. Ik heb er niet voor niets een aantal dagen geleden een stukje over geschreven. Mijn favoriete nummer moet toch 'Wedding Song' zijn. In mijn hoofd is het woordje 'Wedding' vervangen door 'Love' en dat is de toepasselijkste titel; een echt liefdesliedje. Albums zoals deze ken ik door en door en vormen een apart gedeelte in mijn hoofd. En dan nog die prachtige voor en achterkant van de hoes. Het moge duidelijk zijn, de voetbalwedstrijd van gisteren kan dit album niet overtreffen. Al was het wel een prachtige prestatie van Nederland.

Cijfer: Eigenlijk een 10, maar door dat ene nummer een 9,5.

Vanmiddag een nieuwe 'Songtekst van de dag'en dat zal geen Dylannummer zijn.



Reacties

Populaire posts