Bob Dylan album voor album #11: New Morning

Algemene informatie:

Releasedatum: 9 oktober 1970
Opnamedata: juni - augustus 1970
Producer: Bob Johnston
Duur: 35:21

De redding na 'Self  Portrait', de kopstem lijkt weg, maar is nog wel een beetje te merken.

Zelf bezit ik dit album nog niet zo heel lang, maar de aantal keren dat ik ernaar geluisterd heb, heeft ie me diep getroffen. Ik houd van de licht schorre stem, de emotie in de stem. Ik moet zeggen dat ik hem wel een toepasselijke titel vind hebben, want hij is inderdaad heerlijk om in de ochtend naar te luisteren. De nummers vormen een soort van 'flow' door de eerste tijd van de morgen. Er zitten veel genres muziek in, zoals een bluesy pianootje en die prachtige vrouwelijke jazzstem van Maeretha Stewart in 'If Dogs Run Free'. Tussen de outtakes die op het tiende deel van 'The Bootleg Series' staan en de albumversies, kan ik niet zo goed kiezen, wel weet ik dat de nummers die wel verschenen zijn, beter in de context van het album passen. Ik houd van dit album, dat mag duidelijk zijn.

Misschien een beetje kort stukje, maar ik vind dat ik wat het album in me los maakt goed heb verteld. 

Cijfer: 9

Reacties

Populaire posts