Een dag zonder Dylan

Gisteren was het natuurlijk Dylans 73e verjaardag. Wat het opmerkelijke is, is dat ik gisteren niet naar z'n muziek geluisterd heb. Die dagen komen bijna niet voor, maar soms is er een dag dat er geen bepaald nummer of album is waar ik behoefte aan heb. Natuurlijk heb ik wel even op internet gezocht naar berichten over zijn verjaardag.

Hij is 73, bracht op zijn 21ste zijn debuutalbum uit, dat bekent dat hij al 52 jaar albums maakt, met succes, dat kunnen maar weinig artiesten zeggen. Zijn oeuvre is daardoor erg divers. Dat spreekt me aan. Niks is hetzelfde.

Nu ga ik toch maar naar 'Shot of Love' luisteren. Een toepasselijke plaat om de zondag mee te beginnen.

Of ik de box van 'The 30th Anniversary Concert Celebration' van 'Music on Vinyl' ga kopen betwijfel ik. Voorlopig houd ik het bij de originele cd. Wel vind ik dat ie er erg mooi uitziet, maar ik kan m'n geld beter in de uitgaves van het nieuwe album steken.

Reacties

Populaire posts