Bob Dylan album voor album #9: Nashville Skyline

Algemene informatie:

Releasedatum:  9 april 1969
Opnamedata: 12 tot en met 21 februari 1969
Duur: 26:48
Producer: Bob Johnston

Country, een duet, korte speelduur.

Dylan heeft zijn stem herontdekt, een kopstem, mooi, het bewijs dat hij wel goed zingen kan.
Ik moet zeggen dat ik nou niet gelijk voor dit album gevallen ben. Het was en is niet de Dylan die ik gewend ben. Maar, zoals bij vele albums, kostte het een paar kritische luistersessies en begon ik ervan te houden. 'Girl From the North Country' het duet met Cash blijft voor mij het beste nummer van het album. Dat wil niet zeggen dat de rest me niet aanspreekt, integendeel. De nummers zijn allemaal een streling voor het oor en wekken me op. Goed, misschien is 'Lay Lady Lay' wel het beste nummer, ik laat het maar van het moment afhangen. Dat het album maar ruim 25 minuten duurt heeft me wel altijd een beetje gestoord, maar is misschien maar goed ook, anders wordt het een beetje teveel van het goede. Buiten dit album heeft country me niet zo aangesproken, goed dit album is eigenlijk geen echte country, er moet maar een labeltje aan gegeven worden. Ik blijf me verbazen dat er voor dit album maar 3 jaar verstreken is sinds 'Blonde on Blonde', zo zie je maar hoe divers Dylan is en wel zal blijven.

Cijfer: 9


Reacties

Populaire posts