'Record Store Day'

Vandaag is het zover! 'Record Store Day 2014'. Het was vanochtend vroeg opstaan (als ik dit stukje schrijf is het half zes), want ik ga vandaag naar mijn geboortestad Bonheiden in België. Ik heb tot het einde van m'n zevende in België gewoond daarna ben ik  naar het land waar al mijn familie woont  Nederland verhuisd. Bonheiden is maar een klein dorpje en bezit zeker geen platenzaak, maar de grote stad Mechelen is er in de buurt. Ik heb er zin in!

Ik denk niet dat ik een speciaal voor 'RSD' uitgekomen release ga kopen. Natuurlijk zijn er wel dingen die mij aanspreken, zoals de heruitgaves van, de eerste band van Marc Moulin, Placebo, het nieuwe album van Charles Bradley en natuurlijk het Debuutalbum van Dylan, wat op rood vinyl uitkomt, maar mijn budget is, zo je ook zou denken van iemand van veertien, niet al te groot en ik moet keuzes maken wat ik wel en niet koop. Ook al ga ik niets kopen, tenminste niet voor 'RSD', toch heb ik er zin in, al is het maar voor de grotere drukte
dan normaal.

Gisteren luisterde ik naar mijn exemplaar op lp van Dylan uit 1973. Ik neem aan dat de Dylankenners het verhaal erachter al weten. Het is zeer zeker niet het beste wat ooit van hem is uitgekomen, maar toch is het leuk om hem de overbekende covers te horen zingen en spelen.

Ik heb dus een autoreis voor de boeg van ongeveer twee uur. Meestal is het traditie dat, nadat we de grens van België over zijn, er naar echt Vlaamse muziek wordt geluisterd. Ik vind dit altijd erg leuk, maar tot die tijd luister ik liever met een koptelefoon op naar Bob Dylan.
 


 

Reacties

Populaire posts